Anya az életről mesél

Anya az életről mesél

Fussuk le azt a fél-maratont!!!!

2018. május 23. - kovia.rakosi

 Sziasztok,

Nem akartam erről itt  a blogon írni de mivel az instagram (https://www.instagram.com/kovikutza/) és a facebook(https://www.facebook.com/profile.php?id=100008865192800) oldalaimon már microblogolok erről egy ideje és nagyon élvezem innen jött az ötlet, hogy itt a bloggon is lejegyzem kicsit bővebben, hogyan élem meg én ezt az egész felkészülést a fél-maratonra. Mert, igen szeptember 23-ra tervezem lefutni életem első félmaratonját a Bridgestone Budaörs Fél-maratonon.Azt tudni kell rólam, hogy sose szerettem szaladni, pontosabban utáltam szaladni, mert nem tudtam hogyan kell, most se tudom, de már élvezem a szaladást és folyamatosan tanulok, próbálkozom.

Tavaly tavasszal kezdtem el szaladni, amikor véletlenül megrendeltem az Endomondo alkalmazás prémium változatát a mobil telefonomra, 1 kerek évre.. igen véletlenül... szoktam én ilyet csinálni és ennél cifrábbat is :D De minden rosszban van valami jó is, így ebben is volt. Felfedeztem, hogy az Endomondoba vannak edzéstervek futásra.

Ami felkeltette a figyelmem ezekben az edzéstervekben, hogy tök lazán inditják az edzéseket az olyan kezdőkkel mint  én: rövid távokkal, nem túl megterhelőekkel és persze kisebb szünetekkel a távok között..

Azt mondtam adok még egy esélyt a futásnak és kipróbálok egy ilyen edzés tervet aztán lássuk mi lessz. Nem volt futócipőm így a fitness cipőmmel indultam el szaladni és annyira élveztem ,megvolt a siker élményem is, hogy le tudtam szaladni a meghatározott távot ami eleinte 2-3 km volt. Ezekkel az intervallumos edzésekkel nem éreztem magam túlhajtottnak, mintha a tüdőm se akart kiugrani a helyéről. Folytattam a futást heti 2-3 alkalommal és lassan eljutottam a 10km-es táv lefutásához 2017 nyár végére. Volt, hogy nehezen indultam el, volt, hogy fáradt, kedvetlen voltam, volt, hogy as első km után fel akartam adni de volt, hogy még akartam, még többet szaladni. Nekem a futás az az idő volt mikor én meg énmagam együtt voltunk,  gondolkodhattam, élvezhettem a hegyi tájat és a friss levegőt. Az a ½-1 óra amikor otthonról elszabadultam és magammal foglalkozhattam.

Így kitartottam a futás mellett és lassan kezdtem szeretni, élvezni érteni, hogy miért szalad manapság mindenki. Mindez mostanra is megmaradt, a futás az én szabad időm, meditációs időm, ezért szoktam inkább egyedül futni, ami változott, hogy elköltözünk és itt már nincs a friss hegyi levegő nincs de ennek ellenére élvezem a futást.

Télen nem futottam, de idén tavasszal amint megint szép idő lett elindultam. Aztán jött a döntés, hogy idén megpróbálom leszaladni a fél-maratont. Kiválasztottam egy olyan versenyt ami elég időt ad a felkészülésre figyelembe véve, hogy nem vagyok még egy nagy tapasztalattal rendelkező futó. Így esett a választásom a szeptember 23-án tartandó Bridgestone Budaörs Fél-maratonra. Ha kíváncsiak vagytok hogyan készülök, én egy teljesen amatőr nem sok tapasztalattal rendelkező futó a fél-maratonra vagy akár velem tartanátok akkor kövessetek, írjatok itt a blogon, a facebook oldalamon vagy az instan és csináljuk meg együtt azt a fél maratont vagy ahogy angolul szoktam mondani, immár szlogenként : let’s do that half marathon!!!


bradley-wentzel-604970-unsplash.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kovia.blog.hu/api/trackback/id/tr5313996556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása